• Skip to content
  • Skip to navigation
  • English
  • español
  • English
  • español
Alcance global
  • Perspectivas
    • Servicios de Aseguramiento
      • Servicios de Aseguramiento
      • Auditoría externa de gestión y resultados
      • Auditoría Externa
      • Auditoría Interna
      • Auditoría especializada en el sector Oil & Gas
      • Revisoría fiscal
    • Asesoría tributaria y servicios legales
      • Asesoría tributaria y servicios legales
      • Impuestos
      • Precios de Transferencia y Atribución de Rentas
      • Servicios Legales
    • Consultoría y Asesoría en NIIF
      • Consultoría y Asesoría en NIIF
      • Diagnóstico e implementación de NIIF plenas y NIIF para las PYMES
      • Capacitación y actualización en NIIF
      • Cálculo de estimaciones contables bajo NIIF
      • Valoración de instrumentos financieros
      • Asesoría en consultas especializadas
      • Asesoría en NIIF para entidades del sector público
      • Preparación de estados financieros y revelaciones
    • Outsourcing
      • Outsourcing
      • Contabilidad financiera
      • Servicios tributarios
    • Outsourcing de nómina
    • Sostenibilidad Empresarial
      • Sostenibilidad Empresarial
      • Programa de Sostenibilidad
      • Evaluación de Riesgos, Impactos y Oportunidades ESG
      • Medición y Compensación de Huella de Carbono Corporativa
      • Aseguramiento de información ESG
      • Informe integrado e informe de sostenibilidad
    • Consultoría de ciberseguridad
      • Consultoría de ciberseguridad
      • Servicio de Protección de datos personales
      • Servicio de Respuesta a incidentes
      • Pruebas de rendimiento
      • Seguridad informática
      • Auditoria de TI
    • Consultoría de Negocios
      • Consultoría de Negocios
      • Inteligencia y análisis de negocios
      • Gestión del cambio
      • Mejora operacional
    • Consultoría de Riesgos
      • Consultoría de Riesgos
      • Gestión del riesgo y gobernanza
      • Riesgo Financiero y Modelamiento
      • Servicios especiales
      • Servicios de auditoría interna
      • Control interno
    • Consultoría forense
      • Consultoría forense
      • Tecnología forense
      • Inteligencia corporativa
      • Sistema de administración del riesgo de lavado de activos
      • Programa de transparencia y ética empresarial, Programa anticorrupción, Programa antisoborno o códigos de conducta/ética
    • Servicios Transaccionales
      • Servicios Transaccionales
      • Due Diligence
      • Valoraciones
  • Nuestra Gente
  • Eventos
  • Contáctenos
  • Únete a GT
Alcance global
  1. INICIO
  2. Press releases
  3. 2014
  4. Good CSR makes good business sense

Good CSR makes good business sense

12 ago 2014

Good CSR makes good business sense

Cost management driving sustainable business practices

A survey of 2,500 businesses in 34 economies finds that businesses are being driven towards more socially and environmentally sustainable practices not simply by brand building or altruism, but because it makes good financial sense. The research, from Grant Thornton’s International Business Report (IBR) also shows that an increasing number of companies report on sustainability while a majority now view integrated reporting as best practice.

The IBR reveals that the top driver towards more sustainable business practices globally is cost management, cited by two thirds of respondents (67%), up from 56% in 2011. It is a particularly dominant driver in Latin America (77%, up from 68% in 2011) and North America (76%, up from 45%). The second biggest driver is client/consumer demand (64%), followed by 'because it is the right thing to do' (62%).

Francesca Lagerberg, global leader for tax services at Grant Thornton, commented:

“Our research provides compelling evidence that CSR and broader business objectives are becoming more aligned. The findings suggest that benefits of adopting more environmentally and socially sustainable business practices are becoming ever more tangible, for example through tax relief on charitable activity or lower energy bills due to efficiency measures introduced.

“Strong social and environmental credentials can also create customer loyalty and enhance reputations, which has become increasingly important with the rise of social media. We live in an increasingly digital world characterised by instant customer feedback, so businesses need to be mindful not just of what they are doing, but of how they are doing it. Companies which gain while the local population or environment loses can quickly find demand for their products or services eroding."

According to the IBR, the number one CSR initiative implemented globally over the last 12 months is donating to community causes/charities, cited by 68% of business leaders. Two thirds (65%) said they had participated in community/charity activities, while 65% also said they had improved their energy efficiency or waste management.

Francesca Lagerberg added:

“For business leaders, commercial drivers can no longer be viewed as separate from social or environmental ones. During the lean times of the global financial crisis, cutting costs became the norm – but improving energy efficiency or sourcing local products also makes financial sense when economies are growing. In an ever more crowded and competitive marketplace, we’re seeing businesses use CSR to differentiate themselves and unlock new potential for growth.”

Sustainability reporting on the rise

According to the research from Grant Thornton, at present just under one third (31%) of firms globally report on sustainability initiatives, either combined with financial reports or separately. However, a further quarter (26%) plan to begin reporting externally on sustainability matters in the next five years. And overall, 57% agree that reporting on non-financial matters, such as sustainability, should be combined with financial reporting.

Francesca Lagerberg added:

“Integrated reporting can play an important role in encouraging businesses to demonstrate how they are performing not just financially, but also within the wider social, environmental and economic context. Not only does it offer businesses a more robust assessment of the strength of their operating model but it also better informs the decisions of key stakeholders and investors."

– ends – 

John Vita, Director, public relations and external affairs, +1 312 602 8955

Información de Contacto Información de Contacto

  • Oficinas
  • Contáctenos
  • PQRS
  • Alcance global
  • Alertas y boletines

Sobre Nosotros Sobre Nosotros

  • Acerca de nosotros
  • Servicios
  • ¿Por qué Grant Thornton?
  • Enlaces

Legal Legal

  • Manejo de Datos Personales
  • Política de Privacidad
  • Política de Cookies
  • Disclaimer
  • Preferencias de Cookies

Redes SocialesRedes Sociales

© Grant Thornton - Todos los derechos reservados. "Grant Thornton" se refiere a la marca bajo la cual las firmas miembros de Grant Thornton en Colombia proporcionan servicios de aseguramiento, impuestos y asesoría a sus clientes y / o se refiere a una o más firmas miembro, según el contexto lo requiera. Las firmas en Colombia son miembros de Grant Thornton International Ltd (GTIL). GTIL y las firmas miembro no son una asociación mundial. GTIL y cada firma miembro es una entidad legal separada. Los servicios son entregados por las firmas miembro. GTIL no proporciona servicios a los clientes. GTIL y sus empresas miembros no son agentes de, y no obligan, unos a otros y no son responsables de los actos u omisiones de los demás.